تحولات لبنان و فلسطین

وزارت امور خارجه یمن در بیانیه‌ای ضمن استقبال و تمجید از اقدام نیکاراگوئه برای قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی، خواستار اتخاذ تصمیم مشابه توسط کشورهای عربی و اسلامی شد.

یمن: کشورهای عربی و اسلامی روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

در بیانیه وزارت خارجه یمن آمده است: ما از قطع روابط دیپلماتیک نیکاراگوئه با رژیم صهیونیستی، استقبال و از دولت این کشور به دلیل مواضع شجاعانه و همبستگی با ملت فلسطین و مسئله عادلانه آنها قدردانی می‌کنیم.

وزارت امور خارجه یمن از سایر کشورها به ویژه کشورهای عربی و اسلامی که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کرده‌اند، خواست تا با اتخاذ تصمیمات مشابهی که به فشار بر دشمن صهیونیستی برای تبعیت از قوانین بین المللی و پایان دادن به تجاوزات آن علیه فلسطین، لبنان و کشورهای منطقه کمک می کند، از نیکاراگوئه الگوبرداری کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نفع مسئله فلسطین نیست و صلح را در منطقه به ارمغان نمی‌آورد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دولت نیکاراگوئه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرده است.

کنگره نیکاراگوئه روز جمعه با صدور قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواسته بود که همزمان با ایام سالگرد حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) اقدامی در این رابطه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.